tisdag 16 juni 2015

Halland ett paradis....

Jag startade i Frösakull Torsdagsmorgon med fylld ryggsäck och gled in till Halmstads för en smarrig frukost innan avfärd mot Båstad via Laholm.

 

Sol i nyllet och lätt sidvind bakifrån - f*n detta e livet... Kommer till Mellbystrand, nyasfalterat och  en massa "sten" på vägen, resultat - "tjära" på däcken och trögrullat, 50 meter senare punktering... svordomarna räcker inte till.....
Tar en Latte i ett tragiskt köpcentrum och samlar krafter, det funkar, i med ny slang och luft.
Det går lite småtrögt men det är väl "kletet" på däcken intalar jag mig och rullar in i Båstad.

Lämnar ryggan hos en släkting och glider runt och kikar lite i byn, turistfällan är tom på folk så man undrar om det gått en atombomb i närheten...

Men jag hittar Systembolaget och inhandlar lite vätska till kvällens grillning eller BBQ som de säger här... fint ska det vara...

Fredagmorgon.
Upp i ottan och ut på Italienskavägen mot Torekov, solen i nacken och livet leker igen, visst är det backigt men oj vad vackert.


























x










Landar i Torekov och intager en frukost och solar en stund innan fortsättningen mot Magretetorp
där ett av Sveriges bästa kök finns.
Medvind och upp/nedförsbackar följer varandra, det rullar på.
Det blir torsk med nypotatis och ett glas rött innan avfärd mot Båstad igen, men vad nu?
Biltrafiken är som ett lämmeltåg, alla ska tydligen till sommarstugorna och vägarna är inte precis breda och tydligen är det en sport att köra så nära mig som möjligt.

Tar vägen över Nöttebackar och benen stumnar ordentligt och undrar vad jag håller på med?
Tillslut når man toppen och sätter mig och kollar utsikten - fantastiskt.

Nu är det nedför, och då menar jag nedför, helvete, trodde att bromsarna skulle "brinna" upp.
När jag rullar på som snabbast kommer ett gäng Danska cyklister som det står Post på och bara flyger förbi mig - och jag som tyckte att det gick fort för mig.
Nästan frihjul hela vägen till boendet - wow.
Kvällning, duch, 20grader i luften och grillen är igång igen - happy.

Lördag.
Soligt men kallt. Lastar upp hojjen på släktingens bil och vi far in till Regnbågen i Halmstad och intar en bröllopsbakelse med en kopp java. mmmm

Cyklingen är över för denna gång, det känns i kroppen men det är bara positiva tankar i huvudet och de varar nog länge.

Ha det bra och ta hand om er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar