söndag 18 januari 2015

Mitten Januari

Här händer inte mycket, har tappat suget litet...
November var det mörkt, regnigt o trist så jag drog till London - inte var det bättre där men miljöombyte är ju aldrig fel.
London är fullt med 70-80-tals racers som fått BMX styre och går som pendlare, allt från Concorde, Bianchi, Cinelli till Tommasini och Gios. Wow.

Hemma igen i mitten av December, Jul, Jul och åter Jul, regnet är kvar...
Släktträffar och skit, träffar en gammal kusin (inte sett på 20år) som bara snackade om sig själv och om allt han ägde - Hus, stuga, båt, bilar, husbilar, mc, för att inte tala om klockor...Grattis.

Även hans syster var där...raka motssatsen, bara goa grejjer - mat, natur, familj och barn.
Hon är ensamstående med två killar och klarar sig själv och barnen på en lön som sjuksköterska.
Nu fyller den äldsta grabben 12år i vår och önskar sig en "häftig" MTB, och de har varit på Biltema och tittat men allt kostar ju.
Hennes "rika" bror kunde inte hjälpa till då finansbolagen är i hälarna på honom - Idiot.

Jag lovade att jag skulle hålla ögonen öppna och se vad jag kunde hitta.

Nyårsafton, goa vänner och släktingar med mat och alkohol - kan inte bli bättre.

Januari, det känns som det blir ljusare ute så jag gör iordning min gamla Crescent grushoj, och allt känns bättre.

Åker till Halmstad för att jobba lite och en dag drar jag till tippen med en massa skräp och vad ser jag i ögonvrån...
En som skall slänga en MTB, jag "springer" fram till killen, frågar om man får köpa den för en symbolisk summa, han tittar på mig som jag vore en galning (han har inte fel) och säger:
- Nja, den fungerar inte riktigt och jag vil inte lägga ned några pengar, så sätter du in 100Kr på Cancerfondens konto så är den din.
Jag tackar och får hans mail, sätter in 500:- för det är ju för en god sak och mailar kvittot till honom.
Tack, Mattias.

Vad är det då för en MTB?
Fabrikatet heter Bros, något Norskt varumärke??? Men den har aluram, 3x8 Acera och är en Ht utan framhjul o gaffeln är kass.

Inköp av kedja, kasset, belägg, däck och sadel från biltema.
Framhjul och gaffel från LBS bra att ha prylar och lite från mina egna skrot lådor.

För att vara riktigt lågbudget blev det rätt bra, om jag får säga det själv, Cancerfonden och grabben är ju vinnarna men mitt humör är nog den största vinnaren i denna mörka årstid.

Från dagens provkörning, får nog sänka sadelstolpen vid leverans ;-)

Tror jag skall dra till Berlin och hälsa på hos SVB, kanske en wurst + pilsner piggar upp ännu mer :-)

Je suis Charlie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar