torsdag 13 februari 2014

Det börjar likna en...

..Citykomfortracer...?
Vad e då det för något?

Eh..m ja...

Det startade med en Centurion Super Mixte från 1984-85 men bockstyret skulle bort likaså skärmarna och de alldeles försmala 23mm däcken.

Som vanligt är jag kass på att ta bilder under jobbets gång, förlåt.

Proceduren blev som vanligt, riva ner hela skiten, rengöra, smörja upp och putsa till.
Allt på drivlinan var fullsmetat med kletig olja och jag gillar när det är förmycket smörja än ett det har gått snustorrt.
I detta fall hade jag tur då cykeln var/år i gott skick och har nog förvarats torrt och troligtvis inte rullat långt.
Inte ens kedjan hade längt sig och blev kanon efter lite dieselbehandling.

Eftersom den skall rulla på Malmö`s soliga sommargator så fick det bli 32mm Kenda däck med dito slang med racerventil (vad annars), hittade även ett tidtypiskt SR vuxenstyre i källaren hos min LBS.
Bromshandtagen är från skrotlådan men virar, klossar och handtag e från Biltema.

Då det är skitväder ut så har inte provkörning eller fotografering skett men när det torkar upp så kommer det mer text.

Utgifter än sålänge:
Hoj  200.-
Däck/slang  220.-
Biltema   ca 200.-
säkert något jag glömt men tror det stannar under 700.- totalt
Kashimaxsadeln behåller jag så där får jag hitta något alternativ.

Några bilder har jag i  alla fall:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar