söndag 9 juni 2013

Nästan klar...

...men idag var det dags för en liten morgontur på ca 3mil för att se om allt kändes rätt och ja den fungerar!
Styvare än jag trodde och otroligt snabb i styrningen men ändå inte nervös, nu är ju jag ingen cyklist med någon större erfarenhet av nya moderna cyklar så den kanske är "skit" för er som är vana vid kolfiber och allt vad det heter men för att vara stål så är jag lätt imponerad.

Vad är då gjort med den?
Givetvis så är allt nerrivet och rengort + infettat.
Nytt vevlager - franskgängat, inte helt lätt att hitta här hemma men det gick.
"Ny" styrstam - åxå typiskt franskt, 22mm istället för 22,2
Sadelstolpen hade någon sågat av så den var för kort för mig men har hittat denna temporöra på biltema som faktiskt hade det udda måttet 26,6mm i gömmorna.
Sadeln var en Turbo men jag har aldrig gillat dem rent estetiskt så det fick bli från en annan cykel...
Kort sagt, allt nytt e bytt.  Och för er som undrar så finnes orginalhjulen kvar med sina torra tuber...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar