torsdag 16 maj 2013

Mitten på Maj...

... och cykelsäsongen är i full gång, men jag hinner inte med...
fullt upp på jobbet, 12timmar 6 dagar i veckan, tur man trivs.

Cyklingen och det här med "bloggen" har blivit lidande och det är mest beroende av att det bara är pendelcykling nuförtiden...inget skoj på hoj...

Hemma vid åttatiden på kvällen och e-posten full med cykelarbeten, vevlager, styrlager och byggen m.m. Och alla dessa Tweedbyggen fyf*n för trender och Fauber, men pengarna är ju alltid välkommet :)

Pengarna behövs då de går in i ett miljösvin till bilbygge, en 300c med kompressor, 6,1liter och målsättningen är 600+Bhp...Yes!

Vad skall man med en sådahäringa till då?

Ett ord : Autobahn - paradiset på natten.

Varför då en Chrysler? Joo alla andra far runt i AMG. BMW-M och andra Hitlerkälkar men stora snabba jänkeslädar är det dåligt med...
Vi siktar på att bygget blir klart under Jul/Aug och klar för "race" i September.

Inredningen är klar, bur + två stolar det är allt lullull, mattsvart lack - check och Brembo bromsar och Bilstein chassi är klart, just nu är det avgassystemet som byggs, eller avgassystem? Kulvertar är väl mer rätt benämning. Headders sen är det 5tum hela vägen till slutdämparna - hörselkåpor bör nog medbringas vid färd.

Varför ett sånt här bygge då?
Har man som jag kört illegala högfartsrace sen man tog lappen så sitter farten i bakhuvudet även om det var några år sen sist.
Jag känner åxå att detta är sista chansen att genomföra ett sådant här projekt innan myndigheter och miljöaktivister "dödar" bilen...
Visst kör Greenpeace med eldningsolja i sina skepp och politiker flyger över hela världen, för att inte tala om alla dessa Charterresor så nu är det min tur att hjälpa den globala uppvärmningen då jag inbillar mig att med mitt cykelpendlande, tågresande och med min flygrädsla sparat lite utsläpp genom åren...

Autobahn, achtung baby!

Bilder som startade hela skiten...



2 kommentarer:

  1. Du är en dålig människa, Mille :)
    Kör både långlopp och trackdays själv..
    Då känner du kanske Zlobo??
    Ser fram imot lite cykelrelaterat framöver med, ha det gött.
    Med vänlig hälsning Mr V

    SvaraRadera
  2. Zlobo? nää...
    är lite yr i bollen efter att ha doftat på 104 octan hela eftermiddagen...
    Kommer nog lite hojprylar framöver...
    Vi höres E.

    SvaraRadera