söndag 7 april 2013

Etthundra:-

Vad får man för ett hundra kronor?

Satt och stirrade på Blocket och i närheten dök det upp en Miyata One Hundred, passande namn..

Skall jag.....äh jag ringer, jag menar en hundring, shopping skall ju vara bra för själen nuförtiden.

Ringde och frågade om den fanns kvar och en halvtimme senare var den min, lycka :-)

Vad var det då för åbäke jag släpat hem?
En Åttiotals hurtbulle med muffar i Cr-Mo rör med världens fulaste styrstam...
Har precis börjat plocka bort en massa onödigheter som lås, skärmar, trasig pakethållare och illaluktande styrlinda. Den verkar vara helt oskruvad och i förvånansvärt fint skick under all smuts.
Vad skall jag göra med den då? - Ingen aning men det skall bli ett riktigt budgetbygge och skall försöka hamna under 500:- och få en udda lånecykel till gästande vänner, vi får se om det går.

Givetvis kommer en kass mobilbild, håll till godo.

2 kommentarer:

  1. Sablarns va snygg!!!! Ett sånt fynd behöver jag också :)

    SvaraRadera
  2. Tack Ola, tyvärr så är det bara ram, gaffel och vevparti kvar ;)
    Förhoppningsvis blir den klar nästa vecka...

    SvaraRadera