tisdag 26 mars 2013

Vår?

Scen:
Tisdag
Eftermiddag
Sol
+3c
Svag vind
"Golnago"

Skiter i jobbet, klockan är 1500, går hem och solen värmer i/på ansiktet.
Kommer in i hallen och där står den... min gamla Giant "golnago", jag tittar på den och den tänker samma som jag.
- Jag vill ut!

På med alla lager av kläder, spänner fast hjälmen och på med vantarna - vägen är resan.

Trampar Väster ut och kommer in i "zonen", underbart, det där med trainern va kanske inte så dumt ändå.
Efter ca.25Km vänder jag mot NordOst, solen värmer gott på ryggen och då händer det.

Vinden tilltar och den går rakt emot mig, det blir kallt om nosen och fötterna börjar kännas kalla.
Nu känns det som den där trainern va meningslös, benen stumnar och det känns som att man sitter på en gammal militärcykel utan luft i ringarna.
Men man skall ju hem oavsett så det är bara att bita ihop.
Väl hemma så hoppar jag in i duchen men startar bastun först, efter massor av varmvatten är det dags för hettan och en muskeluppbyggande veteöl...de ska va gött o leva...

Helt plötsligt har man glömt kylan och i huvudet går tankarna på att om man ska ge sig ut imorgon åxå, det skall ju bli hela +4 grader...kanske 75Km?

Med vänlig hälsning från en man med vår i hjärtat men vinter i hjärnan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar