fredag 12 oktober 2012

Here we go again..

Iordning för jobbet med cykelnyckeln i handen och skall iväg...
Var e min cykel?
Ställde den väl på det vanliga platsen?
Jag tittar runt, ingen hoj, vad i hel*ete.
Kollar på marken och vad ser jag, mitt Abus Granit bygellås uppbrutet och ligger där hojjen stod vid stolpen.

Ok, ingen värstinghoj men den var MIN och fungerade finfint.
Jag hade gett den"kärlek" och hopp och jag har fått tillbaka av samma mynt.det var en
Landsktona 10speed från 70-talet med Mavc hjul och Sachs ramväxlar....fungerat utmärkt som brukshoj i 2-3 år.

Totalt har den väl kostat mig 1500.- ink. grundobjektet så det är inte pengarna utan arbetet och affektionsvärdet som känns.

Jag gjorde iordning den och byggde den som jag ville ha den med lite radonneurstuk med pakethållare fram, den var skräddarsydd för mina pendlarbehov.... hoppas nu bara att den inte blir skrot utan man får hoppas att den kommer till någon annans njutning.
Givetvis är stölden Polisanmäld men hoppet att finna den är litet enligt dem...

Så nu får man försöka bygga något "nytt"oldschool, med en fruktansvärt massa lås  ;-)


Här kommer en minnesbils av det försvunna:


Ett litet tipps: Ställ cykeln brevid sängen när ni sover och bind fast den i handleden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar