tisdag 7 augusti 2012

Vintercykel

13 grader, blåsigt och kallt.
Då kom en ny idiotidè; vinterhoj!
Ringer min gamle vän MarcAd och undrar on han har något lämpligt utgångsobjekt för 28" dubbdäck.
Han ber mig komma ner och kolla i hans gamla lager och vad hittar jag där om inte en gammal rensad aluram med dämpad framgaffel.
Gaffeln verkar lite trött men jag får väl riva ner den och lära mig lite om dess konstruktion, om jag inte får ihop den så skaffar jag nog en stel gaffel.
Vad fattas för delar då?
Kompletta hjul, drivlina, skärmar, sadel, stolpe + en massa smådetaljer.
Målsättningen är att den skall bli klar tills snön kommer så förhoppningsvis så har jag nogra månader på mig...






































29er? Haha nää men inte lång ifrån...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar