måndag 13 augusti 2012

Testad

Ikväll blev den provkörd, blivande vinterhojjen.
Smällde på de största däck jag fick plats med, det blev 47-622 Kenda.
När växlarna var inställda så var det dags för gaffeln, tyvärr har den inte lockout men jag spände den rätt hårt så det fungerar helt O.K.
Den fjädrande sadelstolpen är helt klart en positiv upplevelse.
Komforten på kullersten och dålig väg är väldigt god och gången är väldigt stadig. Ojämnheter sväljs finemang av de "stora" däcken och fjädringen, utan att kännas degig och svajjig.
Dubbdäcken får bli 32 eller 37 eftersom jag vill ha långa touringskärmar och inte av MTB-modell.

Styret kapade jag av 4,5cm på varje sida då jag "hatar" breda stänger och tycker att det är otympligt och bara i vägen...

Växlarna blev Acera med 7-delad HG-kasset och Stef 50 tryckreglage.
Fälgarna kommer från Alexrims och naven blev Quando, jag skippade QR pga stöldrisken.

Givetvis kommer en bild från "mitt" träd...



Fortsättning följer...

1 kommentar:

  1. nice. håller på med min vinterhoj nu. diamonback ss

    SvaraRadera