lördag 25 augusti 2012

Fritz

Min vän MarcAd har fått en förfrågan från en bloggare vid namn Fritz om han fick länka till denna blogg så MarcAd kontaktade mig och klart han får göra det.

Jag ber om ursäkt Fritz men jag gillade vad jag såg/ser så jag frågar inte ens, förlåt...

http://www.cykelbloggar.blogspot.se/

Förövigt så var dagens tur en resa mellan Simrishamn och ner till Ystad längs kusten på fantastiska småvägar. Vi körde rätt hårt med mina mått mätt och hade en snittfart på 26Kmh vilket skapade ett sug i magen när vi kom fram till Ystad.

Efter lite solande och snack i en park så fick vi ett tips om ett matställe som heter Bryggeriet som kan rekomenderas.

De har ett eget microbryggeri och en stor mängd andra åxå goda drycker så vi drog i oss allt förmånga öl till planksteken...mums.

Efter som jag är Smålänning så har jag lite svårt med utrikiska språk men det Skånska språket hade jag inga problem med då en av oss i gänget kan Skånska och tolkade....sorry...

När vi sedan skulle tillbaka till goda vänner i Simrishamn så tog vi det lungt då våra reaktionstider blivit sämre likaså vårt lokalsinne så turen tillbaka blev nog längre, mycket längre.
På slutet av resan så såg vi en skylt dår det stod "Musteri" så där drog vi in och fyllde våra ryggsäckar med Cider som skall täras nu ikväll till grillen ( fråga inte vad musteriet heter då minnet är kass och det är inga ettiketter på flaskorna?!).

Oops nu är det dags att slänga på köttet, have a nice evening friens.

PS. Är det jakttider på L.Armstrong nu på höstkanten? DS:

1 kommentar:

  1. Hallå,

    Ingen fara, bara kul att du vill vara med =)
    Välkommen

    Mvh
    Fritz

    SvaraRadera