söndag 17 juni 2012

Solsken

Jaa solen skiner, fram med MTBn med hopp om lite grisiga spår nu när det regnat emellanåt i flera dagar. På med stället, hjälmen och ut och trampa.
Härligt lungt i skogen bara fåglarna och jag. Det är surt,tungt och underbart, man bara flyter fram(nåja).
Kommer fram till en 90 gradare då framhjulet tappar greppet och jag går in för landning i en liten björk.
Nedrans vad ont det gör i mina revben på vänster sida...jaja upp igen.
Adrenalinet sprutar och jag tänker för mig själv; gubbjävel trampa, kom igen!
Får upp flytet igen när jag kommer ut på en äng och märker att det enda jag hör är mitt eget flås och allt annat är tyst, inga fåglar ingen vind, kan det bli bättre?
Nä, tydligen inte, När jag har kommit in i skogen igen så kommer den, blixten från den klara himmlen!
Vad göra, bara trampa på när åskskuren gör allt för att j*vl*s med mig och då händet det mitt i ett vattenhinder (pöl) kedjesat*n hoppar och då står man mitt vattnet med vattenlinjen vid vaderna - surt!

På med kedjan och upp igen, jag tror inte vattnet har missat en millimeter av mig - dyblöt med betoning på dy.

Stigen tar slut och asfalten är välkommen, om någon ser mig nu så undrar de nog vad jag håller på med.
Lera, löv och genomblöt det är kanske dags att ringa psyket?
Tar det lungt längs vägen (kan inte bli våtare) och trampar på av ren stolthet.
Då händer det!
En timmerbil kommer och han träffar en sjö av vatten som sköljer av mig all skit på vänstra sidan men vad hjälper det då jag inte ser ett skit och rullar sakta ner i ett dike där jag sätter mig på botten.
En tanke dyker upp.
-Vad gör jag här?
Upp igen och strax hemma, regnet öser ner men det bryr mig inte då jag komm att tänka på att det finns glüwein hemma och en vartmt bad.

Det konstiga är att nu när kläderna är i tvättmaskinen och jag upptinad så finns bara en sak i huvudet:

                                                     SOLSKEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar