lördag 30 juni 2012

"ny bil"

Cykelrelaterat -Nej.
Behövde en större bil och idag blev den inhandlad, vad blev det då?
Skratta inte nu men jag tänkte såhär:
Jag vill ha en stor bil (har en Smart42 åxå)med komfort, viltsäker och givetvis bensinare...
Det blev en Chrysler 300c på 3000mil som jag fick till ett bra pris.
Den skall gå mest långresor och på hemresan körde jag på 0,85 så den drog mindre än jag räknat med.
Imorgon väntar en rekonditionering så bilderna kommer då.
Hur är det då att köra en Österrikare, jo den är tillverkad i Graz av Steyer Puch, jag vet inte för när man sitter bakom ratten så kör man inte utan man åker. Komforten är total, det går tyst och mjukt.
Sexan bara susar där fram och det är underbart med all utrustning som är i bilen, saknas bara navigation och taklucka.
Får man in en cykel i den då?
Japp, fäller man baksätet så blir det hur djupt som helst så där är det nemas problemas.
Skulle kanske skaffat kombiversionen men de är så låga i bagaget så jag ser inga större fördelar med den kontra sedanen.
OK, jag erkänner, det är ingen modern bil men det var jag inte ute efter utan jag ville ha något udda och personligt; annars så kunde man väl köpt en Toyota (förlåt).
Så upp tidigt imorrgon med polermaskinen i högsta hugg så ska skeppet bli som nytt?.
Mvh / M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar