onsdag 6 juni 2012

Nationaldag

Vad gör man på en Nationaldag?
Hörde att solen sken i Båstad så jag packade bilen med lånad Crescent 92317 från 1984 i
orginalskick med Tange Cro-Mo reducerade rör från japanska National/Panasonic.
Iofs inte en helsvensk cykel men ändå...
Startade i Båstad och gled mot Torekov och drog en pilsner (eller två)sedan bar det av mot Magretetorp och smällde i mig en prinsessbakelse innan det bar av till Båstad igen.
För mig va det den perfekta femmilaturen, sol och 15grader med svag vind. Ok jag hängde inte med alla racerfantomer på sina "plastcyklar" men jag njöt för fulla muggar.

Kom nyss hem och på trappen står en Mixte ram med lappen: när blir den klar?
-Jaha, fram med färgborttagningen och gladpacken och dags att köra igång.

Jag ser redan fram mot nästa Nationaldag. är det inte den 4 Juli?

Natti natt vänner

3 kommentarer:

  1. Tja
    Vad kör du med för färgborttagning?
    Vad är gladpacken till?
    Bra blogg
    Big up

    SvaraRadera
  2. Hej,

    Jag har samma cykel, vet du vad den har för vevlager?

    SvaraRadera
  3. Hej Ty
    Det vanligt engelsk BSA standard på den,då det är en japansk ram på 84-orna. Fabrikat har jag ej i huvudet (semester)...
    Mvh / M

    SvaraRadera