söndag 10 juni 2012

Morgonpigg?

Under fotbollen igår slocknade givetvis TVn så det blev sportradion, pilsner och Mixteprojektet.
Klarlacka med matt finish och montera ihop grejorna. För att piffa upp lite så blev gaffeln röd (jag hade en slatt över).
Vad har jag gjort då?
Ramen: Tagit bort färg och lackat med mattklar och rött. Tagit bort blocklås och kortat gaffeln. Jag satte även dit Bianchi dekaler då det numer är Crescent/Monark som äger Bianchi...
Hjulen: Är från en gammal 10-växlad Crescent där jag jag tog bort det 5-stegade frihjulet och satte dit ett från en BMX. Allt är givetvis riktat och centrerat. Nya fälgband, slang och 37/622 däck.

Delar för övrigt:
Sadel från Lidel 29.-
Sadelstolpe från Biltema 70.-
Pedaler, broms, styre mm från skrotlådan
Däck, slang, fälgband, kedja och frihjul 300.-från LBS
Säg att allt som allt går att fixa för en tusenlapp och givetvis billigare om det varit en femväxlad (utanpåliggande) världsmästare från start, då hade det ju nästan räckt med ett frihjul..

Vaddå morgonpigg?
Kunde helt enkelt inte hålla mig från en provkörning till mitt "fototräd"sedan blev det en tremilatur när jag ändå hade fått upp farten...
Hur e den då att cykla på då?
Jo den är förvånande snabb i respons och kvickstyrd trots att den väger endel kilo, samtidigt som den är en komfortabel glidare med "ballongdäcken".
Utväxlingen 46/16 borde kanske bytas mot 46/18 men det är ju kul att åka fort...


















Sadelstolpen skall sänkas inför leverans då hon som skall ha den är decimetern lägre än mig.

1 kommentar: