måndag 25 juni 2012

Förbannade idioter..

Jag blir så j*vl* arg! Ursäkta...
Men varför får man inte ha något ifred nuförtiden?

Jag var på kyrkogården idag för att titta till min farfars grav på hans teoretiske 95års dag och givetvis cyklade jag dit trots regnet men på en gammal damcykel med skärmar(regnet).

Låste fast framhjulet med ett bygellås runt en stolpe och gick till graven, det tog väl en tio minuter innan jag var tillbaka och vad finner man då? Ett framhjul! Vem f*n vill ha en 200kr damcykel utan framhjul?
Nu är väl inte cykeln hela världen men varför kan folk inte skilja på mitt och ditt?
Jag fick gå de fyra kilometrarna hem och givetvis tilltog regnet...
När jag närmar mig min bostad med hjulet i ena handen och låset i den andra så kommer givetvis polisen.
- Har du snott det där eller? Frågar snu..um..Polisen.
-Ett framhjul och ett lås? Nej det har jag inte, men hittar ni min gröna damcykel som saknar dessa detaljer så kan ni ju höra av er. Svarar jag.
-Lycka till. Säger polisen och kör vidare.

Jag undrar vilket som är värst? Att någon har med sig verktyg utanför kyrkogårdar och plockar hojjar eller polisens attityd.
Jag blir så sned på allt ihop.

Nu är det ju inte så att jag är cykellös men vad är det som händer här i världen och vad skulle sagts på farfars tid?

Jag vet svaret: SKOTTPENGAR!

Jag är benägen att hålla med......tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar