söndag 24 juni 2012

Efter Midsommarafton

Midsommar i år var som vanligt, man väntade på regnet...
Men humöret var på topp med vänner och bekanta. Vi kör knytkalasmetoden och i år stod jag för sillavdelningen så det blev från Boarp utanför Båstad, kan rekomenderas.
Vi satt ute i det fina vädret njöt och blev klara innan regnet kom och då var det ju fotbollsdax så regnet påverkade inte kvällen -Yippi

Morgonen efter så var huvudet tungt som vanligt efter en kväll med alkohol och min medecin för att vakna upp är som vanligt att ge sig ut och röra på sig och dricka mycket vatten, denna morgon så var det vindstilla,soligt och varmt så det blev ett par mil på hojjen i lungt, väldigt lungt, tempo.

Midsommardagens eftermiddag bestod av leverans av den vita Shogunen som skulle få däckbyte och ett annat frihjul för att ändra utväxlingen.
Däcken byttes inte då ägaren ändrade sig men vi gick ner två kugg bak så
nu går den som en raket men är lite tungtrampad i motlut men
ägaren är betydligt starkare än jag.

Så här blev den....likadan....


Efter det så ringde min far och bjöd oss på middag och då var det dags igen, grillat med öl.
Satt som en smäck, tack Mor och Far.

Farsan undrade om jag kunde göra något med hans gamla 307a, han ville ha en "pendlare till kiosken" men den skulle vara lite tuffare än de andra pensionärernas hojjar...

Upp tidigt idag och körde igång ivigt, rensde på allt som jag tyckte var onödigt och helt plötsligt såg den ut som min egen...
Vände på dropsen bak för att få den lite mer "track" och något kortare, blocklåset var trasigt så det kapades bort.
Fästen för pakethållaren behöll jag om han vill sätta dit den igen,men jag rekomenderar ryggsäck.

Satte på ett BMX-drev bak med 16 kugg och slipade av kuggarna på stora drevet fram och lade kedjan på den inre klingan så utväxlingen hamnade på 2,5.
28mm däck från Greefield och bromshandtag från Fultema.

Angående färgvalet så blev det silver på gaffel och baktriangel, jag var tvungen att lacka pga att jag svetsat bak och dynamon till belysningen hade skrapat fula märken på gaffeln, att det blev silver beror endast på att det var som fanns hemma (fälgfärg).

Pumpen satt på när jag tog cykeln och den får han tillbaka nysmord även den, kanske skulle lackat den silver?

Vi får se om han blir nöjd.....

  Ps. Styrlinda kommer, men färgval som matchar sadeln? Förslag mottages. Ds.

Så ser ni en Pensionär i Halmstad med omnejn på en världsmästar S/S så e det farsan...

Ser fram mot en lugn och vit Söndag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar