torsdag 14 juni 2012

Dagen före..

SWE - ENG ojojoj vad spännande, vinna eller försvinna. Jag ger mig inte så jag satsar på att "vi"vinner med 2 - 1.
I kväll är det fotbollsfritt för min del, det blev en fyramilatur efter jobbet istället.

Då det var oväxlat som gällde på kvällens Torsdagsresa så blev det den gamla röda S/S hojjen som gällde. Mulet väder och 12 grader, kan en svensk sommar bli bättre? Svar: YES!
Det blev faktiskt ett underställ och vantar annars så hade man väl fått köldskador...

På turen idag var vi 8 entusiaster med kaffe och varm choklad i ryggsäckarna vilket förtärades i lä bakom ett båthus vid en sjö, var har man annars båthus förresten?

Allt gick i ett makligt tempo på ca. 25 Km/h utan större problem förutom "Kalmar" som skulle köra fixerat för första gången, han föll graciöst ett par gånger i låg fart och allt gick fint ända tills vi kom till ett kort avsnitt där det blev grusväg, jag såg ej vad som hände men hörde bara ett välbekant ljud.
Ljudet man utsöndrar när "kulpåsen" träffar ramens överrör men en okrontolerad kraft.

"Kalmar" blev liggandes med hojjen mellan benen och gölade tyst:
- Har någon en 15 nyckel så kan ni vända på det j*vl* bakhjulet innan jag blir steril på den här skiten!

Nåväl när hjulet väl va vänt så fortsatte resan och "Kalmar" stod upp resten av resan...

Väl hemmkommen så blev det ett långt varmt bad med cykeltidningen Paved och ett glas rött som
återhämtningsdryck - rekomenderas varmt.

Skall upp tidigt i morgon så det e dags att tacka för idag, en dag med både glada och dråpliga minnen.

Tack vänner och glöm inte Sverigetröjan imorgon fredag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar