tisdag 12 juni 2012

Dagen efter...

Ukraina - Sverige 2 - 1 igår ajajaj, men nu kan det väl bara bli bättre?

I vilketfall så glömde min gamle vän "norrmannen" hojen jag byggde till honom häromåret så jag fick ikväll nöjet att ta en sväng och leverera den till honom men givetvis var jag tvungen och trampa bort till "mitt" fototräd.
Hojen e en gammal Crescent 307 fixed-S/S som har kortad gaffel och trackends ock kortad bak.
Hjulen,Trektobromsen och sadeln köptes från SJS Cycles när de reade ut dem, sadelstolpe och kätting från Biltema och kapat bockstyre och bromshandtag från skrotlådan..
Utväxlingen är väl lite för lättrampad men det e ju en cafèracer så den rullar ju bara mellan uteserveringar. 
Den är relativt lätt och tight så den e hyffsat snabb i reaktionerna men samtidigt stabil och
avslappnad att åka på... hur lät det där igentligen?
Några aftonbilder:



























PS. japp den har bara klarlack. DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar