lördag 5 maj 2012

Svängde förbi antikvariatet

På väg hem från flyget så hoppade jag in i byns antikvariat då dörren var öppen.
Jag var mest nyfiken men frågade om de hade något om cyklar, biträdet tittade på mig
och sa:
- Har du fått punktering eller?
- Nej, inte än, svarade jag lite undrande.
- Klart vi har 20.-st eller fem för 100.-
Han kan inte vara vid sina sinnes tänkte jag, men O.k.
Nu hade han ju bara fyra, så jag tog dem för 80.-




















Nya Cykelboken från 1982
Cyklar från 1981 utgiven av Konsumentverket
Cykelbok från 1979 här finns det mesta om hojjar
Och favoriten:
Bicycle från 1976, en liten "bibel" med sprängskisser på allt.
Så nu är semesterböckerna klara för de regniga dagarna...

P.S  Bokgubben sa att han hade en Brooks-sadel liggande hemma i garaget och att den kunde bli min för 100-lappen, så det blir ett återbesök.  D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar