fredag 4 maj 2012

Min egen...


Givetvis vill man ju vara lite "hipster"så jag trampar själv på en singlespeed hoj(enväxlad utan fotbroms), då jag är för feg för fixed (inget frihjul, pedalerna går hela tiden).
Det är/var en 80-tals Crescent 307 med positron växlar, som jag köpte för 350.-Skr.
Vad har jag gjort?
Rev ner hela skiten, kortade framgaffeln och baktriangeln, sedan bytte jag ut frikransen bak mot en frikrans för BMX så det bara blev ett kugghjul/drev och den stora klingan fram slipade jag av tänderna på.
Hjulen putsades upp och fick 28mm breda lite sportigare däck.
Allt rengjordes och smörjdes upp och monterades, det jag har köpt är följande:
Frikrans      95.-
Däck           98.-
Slang          58.-
Sadel           99.-
Kedja          49.-
Röda grepp 59.-
Plus lite begagnade delar typ broms och bromshandtag

Summa strax över 1000 lappen och har funkat felfritt över ett år...ta i trä...




1 kommentar:

  1. Hej, trevlig blog!
    Beskriv gärna hur du kortar framgaffel och baktriangel. /Thomas

    SvaraRadera