söndag 6 maj 2012

Antakvariat sadel

Då har man blivit med sadel, som jag nämnde tidigare så var jag på ett antikvariat för at köpa böcker då biträdet nämnde att han hade en sadel i garaget för en hundralapp.
Jag träffade honom idag i antikvariatet och visst hade han en påse med sadel i.
-Här är den sa han, och visade upp en mockasadel från Crescent/San Marco...
-Jaha, sa jag, men var det inte en svart Brooks?
-Joo, men du får denna på köpet,  här är Engelsmannen, sa han när han plockade upp en sade som såg ut att vara i nyskick.
Crescent sadeln är i fint skick men Brooks B 17 är nästan i mint, bara några repor på railsen.
Vad säger man ? Tack Tack, det var väl 100.-?
Nu kommer nästa problem, vad skall jag ha dem till, jag måste väl fixa fram en hoj som Brooksen passar till men det får vi ta en annan dag.

(Undrens tid är inte förbi)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar